Niveau 1: MVO ontwerp fase
Geef je duurzame locatie vorm, geef alle relevante MVO onderwerpen een passende invulling en leg de juiste prioriteiten. Dit is de basis voor duurzame winst en groei.
- Relevante MVO onderwerpen van je duurzame locatie benoemen
- De doelgroep bepalen en de ideale gast visualiseren voor jouw locatie
- De overige stakeholders in kaart brengen per MVO onderwerp
- Inventariseren welke milieu & MVO wet- en regelgeving en gangbare normen van toepassing zijn
- Inventariseren van MVO-verwachting van gasten en stakeholders
- Voldoen aan milieu & MVO-regelgeving & verwachtingen
- Het MVO beleid vaststellen en bekend maken
- MVO doelstellingen vaststellen & een MVO actieplan maken
- MVO afspraken maken en binnen de locatie helder maken
- Medewerkers van de locatie betrekken bij het MVO actieplan
- Een 10-sec. MVO boodschap bepalen
- Monitoringsplan van MVO resultaten opstellen & uitvoeren
Niveau 2: MVO opbouw fase
Zorg voor een goede vindbaarheid en heldere communicatie (interne & extern) over jouw duurzame locatie waarmee je 24/7 goed betalende gasten aantrekt en behoudt.
- De MVO marketing storytelling bepalen
- Professionele online uitstraling met herkenbare duurzame items
- MVO testimonials verzamelen & feedback op MVO beleid
- Een wervende online over-ons & homepagina & MVO-pagina & aanbevelingspagina aanmaken
- De documentatie van de locatie bevat heldere MVO informatie (brochure, menukaart, etc.)
- MVO Factor E-mail Strategie doorvoeren en optimaliseren
- Deelnemen aan duurzame beurzen en MVO congressen
- MVO Factor Social Media ActiePlan opstellen en invoeren
- Website duurzaam hosten & duurzaam drukwerk gebruiken
- De medewerkers betrekken bij het uitdragen van MVO doelstellingen
- Maandelijks een relevante MVO artikel (laten) publiceren
- Heldere jaarrapportage van MVO voortgang en concrete resultaten
Niveau 3: MVO opschaal fase
Bouw een loyale duurzame gastenkring op die jouw duurzame locatie bezoekt en de ambassadeursrol vervult voor verdere bekendheid, succes en inkomsten.
- Structureel MVO-artikelen (laten) publiceren voor e-maillijst groei
- MVO promotie via online netwerken & social media
- MVO Factor Webinar aanpak opstellen en starten
- Identificeren en activeren van social MVO ambassadeurs. Een MVO loyalty programma opzetten
- Realtime monitoring op social media over relevante MVO onderwerpen en bezoekersreviews
- MVO event organiseren voor gasten, bezoekers en stakeholders
- Co-creatie sessies organiseren om MVO actieplan op te schalen
- Focus op duurzame winst met een concrete meerjaarplanning
- Online platform voor relevante MVO vragen & antwoorden
- MVO spel ontwikkelen voor verder betrekken van eigen medewerkers
- In de media komen
- Online MVO kwartaal rapportage met voorbeelden & feedback
Niveau 4: MVO koploper fase
Werk naar een MVO-koploper status, jouw duurzame locatie is de beste in de branche, wordt goed gevonden en levert een prima inkomstenbron en betere wereld.
- Herkenbaar MVO keurmerk voeren (branche specifiek of ISO 26000)
- De MVO-koploper status van de branche behalen, landelijk erkend
- MVO Factor Webinar aanpak uitrollen en professionaliseren
- MVO loyalty event organiseren voor social ambassadeurs van jouw duurzame locatie
- Creatieve acties op social media inzetten om stakeholder engagement te vergroten.
- MVO branche event organiseren
- Social impact uitbreiden (dmv van betrekken van toeleveranciers)
- Aantal (vaste) gasten en bezoekers vergroten en diversificatie vinden
- Inkomstenbron uitbreiden met gerelateerde duurzame activiteiten
- MVO spel uitrollen in de branche
- Door de media worden benaderd (als voorbeeld in de branche)
- Realtime en interactieve MVO rapportages
1 gedachte over “De MVO strategie voor jouw duurzame locatie”