Presentatie social media Let’s DO Award & aanbod pilot-programma

 

Het was een mooie ervaring om een presentatie te geven over de mogelijkheden van online en social media aan de deelnemers en overige belangstellenden van de Let’s DO Award (DO – duurzaam ondernemen). Wil je meelezen welke tips ik zoal aan de deelnemers heb meegegeven op deze avond, lees dan rustig verder.

Nieuwsgierig naar mijn superaanbod –  max. 10 ondernemers?

Wil je graag snel weten wat mijn superaanbod is om op korte termijn mee te gaan doen aan mijn online 3-maanden pilot programma?
Scroll dan snel helemaal naar beneden en misschien ben jij er dan als 1 van de 10 ondernemers als eerste bij!

Eerst rustig verder lezen?

Gemeentehuis Alkmaar - locatie workshop social media - MVO FactorOK, eerst rustig lezen? Dan vertel ik je eerst dat deze presentatie plaats vond tijdens de voorronde in Alkmaar (op 9 september 2014) en wel in de Prinsenzaal van het Gemeentehuis. Een mooi contrast om in zo’n prachtige zaal met veel historie een presentatie te geven over nieuwe media.

De bijeenkomst werd georganiseerd door de gemeente Alkmaar in nauwe samenwerking met de organisatoren van de Let’s DO Award, Joost Baltus en ook ‘dagvoorzitter’ Ans Ursem. Mijn presentatie /workshop werd aangeboden door MVO Loont.

 

Presentatie social media voor duurzame ondernemers Let's DO Award AlkmaarIk heb geprobeerd om er een heel praktische presentatie van te maken. Uit de enthousiaste reacties kon ik opmaken dat dat goed was gelukt!

Zo liet ik de deelnemers van de Let’s DO Award zien dat er online mooie kansen voor het oprapen lagen om stemmen te winnen in de publieksronde van deze voorronde om de duurzaamste ondernermer van Alkmaar te worden. En ook dat die kansen voor een groot deel waren blijven liggen …  Het leverde veel eye-openers op en een to-do lijstje voor menig deelnemer. Zo wist de meerderheid van de aanwezigen eigenlijk helemaal niet hoeveel bezoekers er op hun website komen en ook niet of er op hun website wel social plugins zaten om de website gemakkelijk deelbaar te maken op social media.

 

Twitterbereik

En via Tweetreach liet ik zien wat enkele tweets in aanloop op deze avond al voor een enorm bereik hadden gehad. En toen was het twitteren op de middag en avond zelf nog niet eens écht begonnen!
Twitterbereik Lets DO Award - voorbeeld in social media presentatie MVO Factor

 

Interactie op social media

De zes genomineerden voor deze duurzame prijs waren overdag via Twitter voorgesteld. Een enkele genomineerde (@simonschijf en @FloraproRuud) hadden dit opgepikt en deze tweet opgepikt en geretweet. Maar er lagen toch écht ook nog meer kansen om hun nominatie kracht bij te zetten …..

 

Tweet Lets DO Award - voorbeeld in social media presentatie MVO Factor
Tweet Lets DO Award - voorbeeld in social media presentatie door MVO Factor

 

 

Mijn roep om een stemadvies …

Helaas was mijn roep om een stemadvies (’s middags tot 2x toe verstuurd) door geen enkele van de deelnemers opgepikt.  Mijn stem lag dus nog voor het oprapen …  En dat gold vast niet voor mij alleen.
Zomaar even een illustratie dat het meelezen op twitter minstens zo belangrijk is als het zelf zenden!

 

Twittervraag 1 - MVO Factor - Let's DO award Twittervraag 2 - MVO Factor - Let's DO award

 

 

Bekijk hier online mijn hele presentatie!

Dit waren zomaar enkele van de voorbeelden uit mijn presentatie. Kon je er niet bij zijn, of wil je de presentatie nog eens terug zien?
Kijk dan hier zeker nog online mee in mijn gehele presentatie:

 

 

En de winnaar was …..

Overigens nog vast leuk om te vermelden wie de winnaar van deze voorronde was: FloraProNL met de BloemenboxX.
Met een korte en vrolijke pitch over dit handige én gecertificeerde bloemenboeket, zo klaar om mee te nemen in een “statiegeld” tasje, met handig draagtouwtje.
En ook nog eens een duurzame communicatieboodschap – letterlijk – tot op de bodem … daarmee hadden ze écht ook mijn stem gewonnen.
winnaar voorronde Let's DO Award voorronde Alkmaar - Bloemenboxx van Florapro - foto door MVO Factor
Dat ik – als spreker op deze avond – ook nog met zo’n leuke BloemenboxX naar huis ging, was een heel leuk cadeau!
Ik heb er nog wel dagen van mogen genieten en ik heb ‘m zo in de bloemenbox op tafel gezet!
Bloemenboxx als dank voor workshop social media - MVO Factor

Mijn social media tip voor de winnaar … en vast ook voor jou!

De winnaar FloraProNL twitterde vrolijk mee op deze avond in de persoon van Ruud (@FloraproRuud) en JP (@FloraproJP).  Nu hebben ze gewonnen met zo’n ontzettend leuk product “de bloemenboxx”.  Dus was mijn tip gelijk: claim deze productnaam vooral ook op social media. Want doe je dat zelf niet …. dan kan iemand anders het voor je doen. En dat zou toch jammer zijn!

BloemenboxX op twitter - social media tip van MVO Factor
Nu zie ik dat er inmiddels een twitteraccount @BloemenboxX is aangemaakt, dat doet me deugt!  Een heldere omschrijving in de bio, verwijzing naar de website, en een mooie foto zou het plaatje wel een stuk professioneler maken. Kruip uit dat ei!!

En tja, of je zo’n account dan – naast de al bestaande accounts – ook écht actief gaat gebruiken? Dat kun je ook later nog bekijken, maar zo kan iemand anders dat in de tussentijd in elk geval niet meer doen! En 1 tweet plaatsen met een verwijzing naar de actieve twitteraccount helpt de zoeker naar de BloemenboxX natuurlijk enorm …

Zomaar een kleine tip met mogelijk grote impact.

En deze tip geldt natuurlijk ook voor andere ondernemers: claim je eigen naam, je bedrijfsnaam, productnamen en bedenk andere slimme profielnamen die jouw duurzame locatie, product of dienst goed vindbaar maken!

 


 

Mijn superaanbod: deelname aan 3-maanden online pilot programma

 

Meer tips ontvangen?  En ook écht aan de slag met social media?

  • je wilt nu wel eens écht aan de slag met social media
  • maar je wilt hier niet onnodig veel tijd in stoppen
  • je wilt wel concrete resultaten
  • je duurzame locatie, product of dienst zou veel meer bekendheid moeten krijgen
  • je kunt nog wel veel meer social media tips gebruiken
  • maar je wilt niet alleen maar worden overladen met kennis en tips
  • je wilt er ook écht mee aan de slag!
  • je wilt ondersteuning bij het daadwerkelijk gaan toepassen van social media
  • je hebt een steuntje in de rug nodig “om het in je systeem te krijgen”
  • je wilt snel een antwoord op je praktische vragen

Dan heb ik goed nieuws voor je!
Binnenkort start ik met een pilot programma – vooral gericht op ondernemers met een duurzame locatie, maar óók interessant voor andere duurzame initiatieven – om hun bedrijf, product, dienst of project online en op social media goed te profileren. Tijdens deze 3 maanden deel ik – via webinars en online trainingen – zoveel mogelijk van mijn kennis en tips over online en social media met je, krijg je opdrachten waar je concreet mee aan de slag kunt en kun je me al je vragen stellen in een online platform.

 

Ben jij 1 van de 10 ondernemers die mee gaat doen aan mijn online pilot programma?

Je gaat aan de slag met jouw concrete social media doelen en we gaan ook écht meten wat het je als ondernemer oplevert.

Heb je interesse om deel te nemen aan deze pilot?  Laat me dan alvast snel weten!  Stuur me voor nu gewoon een mail naar: adrieke@mvofactor.nl en laat weten dat je interesse hebt om deel te nemen.

Ik stuur je dan een korte vragenlijst en plan een telefonisch gesprek met je in om jouw deelname aan dit pilot programma te bespreken en jouw vragen hierover te beantwoorden.

Ik heb plaats voor maximaal 10 ondernemers en we starten op 1 oktober.

Jouw investering voor dit pilotprogramma is €397 excl. BTW

Dat is écht een pilotprijsje, dus wees er snel bij!  VOL = VOL en daarna start ik – op z’n vroegst – pas in januari 2015 weer met een nieuw online social media programma voor duurzame ondernemers.

 

Comments

comments

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.