e-mail-nieuwsbrief

Wél of geen nieuwsbrief versturen?  Ik hoor heel vaak tegenargumenten:

  • Ik geloof niet in een nieuwsbrief!
  • Mijn klanten zijn nieuwsbrief-moe!
  • Wie zit er nu op nóg meer e-mails te wachten?
  • We delen het liever op Facebook, dat vindt men veel leuker

 

Onbekend maakt onbemind

Ik hoor het Jelle allemaal nog zeggen aan het begin van mijn Online Marketing traject een paar maanden terug.  Dat bleek een typisch geval van “onbekend maakt onbemind”.  Inmiddels weet Jelle beter en is hij blij dat hij tóch de stap heeft gezet om een nieuwsbriefsysteem te proberen.

Enthousiaste fans en klanten

Ik heb hem laten zien dat je met de juiste opzet en een goed nieuwsbriefsysteem je klanten juist heel goed kunt bereiken en enthousiast kunt maken.   Nu speelt Jelle met zijn nieuwsberichten in op de actualiteit.

Zo laat hij zijn fans en klanten bijvoorbeeld weten wat hij doet rondom relevante duurzame dagen.  Hij krijgt daar leuke reacties op en krijgt een steeds beter beeld wat hij in zijn nieuwsberichten kan delen.

Het geheim van nieuwsbriefstatistieken

Zo hebben we samen uitgebreid gekeken naar de statistieken van zijn e-mail marketingsysteem. Ik heb Jelle laten zien dat hij daarmee goed inzicht kan krijgen in wat er nu wel en niet wordt gelezen in zijn berichten, oftewel: wat werkt wél en wat werkt niet.

Uit die statistieken kan hij nu ook precies halen wie de grootste fans zijn van zijn duurzame producten en zélfs wanneer hij zijn nieuwsberichten het beste kan versturen.

Ik mis de nieuwsbrief van jouw duurzame bedrijf!

Natuurlijk ontvangen we met z’n allen véél te veel e-mails, ik ook! Maar geloof me: er zijn bedrijven waarvan ik het écht jammer vind dat ik me niet op hun nieuwsbrief kan abonneren!  Ja, en in mijn geval zijn dat vaak bedrijven en organisaties die “iets gaafs” doen met duurzaamheid.  En dus misschien ook wel van jouw bedrijf!

Je berichten op social media zijn leuk, maar ook heel vluchtig en die kan ik gemakkelijk missen.  Je nieuwsbrief komt rechtstreeks in mijn mailbox. En dan weet ik zeker dat ik als eerste op de hoogte ben en het ook altijd gemakkelijk terug kan vinden.

En wat voor mij geldt, dat telt ook voor alle andere (potentiële) fans van jouw bedrijf.

Dus! Laat me weten waar ik me kan abonneren op jouw nieuwsbrief.  Je mag dat laten weten via een mail aan: adrieke@mvofactor.nl of hieronder in de reacties een link plaatsen om aan te melden.

10 van de 1001 TIPS

Ik kan wel 1001 tips noemen over het opzetten en analyseren van een goed nieuwsbriefsysteem.  In mijn begeleidingstraject “Up & running met MailChimp nieuwsbrieven” komen die allemaal aan de orde, maar ik noem er alvast 10:

  1. noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief, bedenk een aantrekkelijke naam
  2. zorg voor een pakkende titel zodat je mail geopend wordt
  3. personaliseer je berichten en spreek je abonnee direct aan
  4. zorg voor een duidelijke “call to action” in elk bericht
  5. niet te veel delen in 1 nieuwsbrief, less is more
  6. optimaliseer de frequentie van je nieuwsbrief
  7. kies voor een goed nieuwsbriefsysteem
  8. verwijs vanuit je nieuwsberichten naar je website
  9. analyseer de statistieken van de lezers en doe daar wat mee!
  10. kijk wat er op je website gebeurt zodra je de nieuwsbrief hebt verstuurd

Nog geen nieuwsbrief ?  Let’s talk!

Twijfel jij nog over de nut en noodzaak van een nieuwsbrief?

Of weet je eigenlijk wel dat je daar mee wilt beginnen, maar weet je niet goed hoe?

Dan kom ik graag met je in gesprek!  

Ik ben heel benieuwd wat jouw aarzelingen en vragen zijn en daarom bied ik je gratis en vrijblijvend een Online Scan aan!

Klik hier om een gratis Online Scan aan te vragen.

Tijdens dat gesprek kunnen we goed inzoomen op de specifieke situatie van jouw duurzame bedrijf en zal ik kijken hoe ik je verder op weg kan helpen.

Ik heb ruim 15 jaar ervaring met duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.  Deze achtergrond combineer ik nu op unieke wijze met mijn praktische kennis en ervaring over online media.  Ik begeleid duurzame ondernemers – op basis van mijn 7-stappen marketingplan voor duurzaam ondernemers – om hun online marketing goed en slim op te zetten, zodat ze steeds meer klanten bereiken en een succesvol duurzaam bedrijf opbouwen.

Ik kijk er naar uit om je te spreken!

 

9 antwoorden
    • Adrieke de Kraker
      Adrieke de Kraker zegt:

      Ja tuurlijk Karen! 🙂

      Die van EerlijkWinkelen komt er vast binnenkort weer aan toch? Is de frequentie maandelijks als ik me niet vergis?

      Bij de 2e sta ik ook aangemeld “voor de engelse versie” geeft ie aan, maar die ontvang ik volgens mij niet. Vanuit welk mailadres verstuur je die?

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Comments

comments