In welke MVO-fase zit jouw duurzame locatie?

 

Afgelopen week was ik op de laatste (?) mooie zomeravond te gast op een netwerkbijeenkomst op een prachtige locatie aan het strand in Zandvoort.
Op voorhand al even op de website gekeken en ja, gelukkig het ging om een duurzame locatie!

“Wij maken zoveel mogelijk gebruik van biologische, fairtrade en duurzame producten.” stond er prominent op de homepage.

Dat smaakte naar meer! Maar helaas, de menukaart op de website gaf hier verder geen specifieke informatie over en ook op de rest van de website kwam ik geen informatie meer tegen over de duurzame aspecten van dit strandpaviljoen.

duurzame locatie strandpaviljoenHet bezoek was er eentje om niet te vergeten, en bijna iedereen schoot een plaatje van de ondergaande zon.

Mijn plaatje hiernaast is op Facebook door aardig wat mensen gezien en weer verder gedeeld. Helaas kon ik het paviljoen zo 1-2-3 niet vinden om bij in te checken, anders had ik dat er zeker even bijgezet!

Be good and sell it!

Wat zou het een goed idee zijn als de eigenaar van dit strandpaviljoen meer en duidelijker communiceert over MVO en de duurzame inspanningen van het paviljoen. Deze fotograferende bezoekers zouden dat zomaar verder kunnen vertellen: dat het niet alleen héél goed vertoeven is op het terras, maar dat je er nog eens duurzaam en biologisch kunt eten ook.

Eerst moet het MVO-verhaal kloppen …

Maar voordat je er over kunt communiceren én het verder laat vertellen, moet je MVO-verhaal natuurlijk wel kloppen. En moeten je medewerkers dat ook goed kunnen uitdragen. Dat is één van de onderdelen van de 1e fase van een succesvolle MVO-strategie (de Ontwerp-fase).

In de volgende fasen van de MVO strategie voor duurzame locaties ga je dat verder uitbouwen en er goed en helder over communiceren. Met als uiteindelijk doel dat jouw duurzame locatie de beste in de branche is, goed wordt gevonden, een prima inkomstenbron levert én een betere wereld.

Weet jij in welke fase jouw duurzame locatie zit? Wil jij ook succesvol zijn met jouw MVO-locatie?
Kijk dan eens naar de 4 fasen van een succesvolle MVO-strategie voor duurzame locaties.

Gratis strategie-sessie over MVO voor duurzame locaties

Heb je een duurzame locatie of wil je hier serieus mee aan de slag?
Dan heb ik een mooi aanbod voor je!
—-> Maak kans op een gratis strategie-sessie over MVO voor duurzame locaties.
Deze strategie-sessie heeft een waarde van €197, ik bied er 5 per maand gratis aan.
Deze sessie duurt 30 minuten en voeren we via Skype. Je hoeft er dus niet de deur voor uit en je ontvangt waardevolle tips over MVO-communicatie voor jouw duurzame locatie.

Heb jij daar interesse in? Schrijf je dan hier in:

[maxbutton id=”3″]

 

Comments

comments

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.