Hoe duurzaam is deze locatie? Is dit écht een duurzame locatie?

 

Op maandag 10 februari is het zover!  Dan is het MVO kennisevent “Be good and sell it! – Hoe je met heldere communicatie meer gasten en bezoekers aantrekt voor je duurzame locatie”.

Dit MVO kennisevent vindt plaats bij Kontakt der Kontinenten in Soesterberg.

Duurzame locatie - Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten
Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten


Hoe duurzaam is deze locatie?

En hoe goed communiceren zij over MVO en duurzaam ondernemen?
Kun je die informatie online goed vinden? Op de website? Op social media?
Kijk je even mee? Ik ben benieuwd naar jouw mening!

Je kunt ook hier de introductiefilm van deze locatie bekijken:

Laat vooral even je reactie hier achter!
Wat je vindt van deze locatie?
Kun je hun informatie over MVO en duurzaam ondernemen online goed vinden?
Welke informatie kun je online gemakkelijk vinden?
Welke informatie vind je interessant?
Ken je deze locatie misschien al zelf? Is dit naar jouw ervaring een duurzame locatie?
Wat zou je aan iemand anders doorvertellen over deze locatie?
Mis je nog iets misschien?
Laat het weten en geef je reactie onder dit bericht.

 

Comments

comments

11 gedachten over “Hoe duurzaam is deze locatie? Is dit écht een duurzame locatie?”

  1. Ik vind het een nietszeggend filmpje. Wat vooral blijft hangen is dat het een voormalig klooster is. Uit niets blijkt ook de duurzaamheid van de locatie. In plaats van de feel good-muziek had hier prima een voice over gepast met informatie hierover. Toevallig ben ik hier vaak geweest voor mijn opleiding (ca 1,5 jaar geleden voor het laatst) en ik heb nooit iets gemerkt van een duurzaam profiel. Heerlijk eten, maar de herkomst? Andere aspecten? geen idee. Gemiste kans lijkt mij.

    Beantwoorden
  2. Locatie ziet er mooi uit, maar aan de hand van het filmpje krijg ik geen beeld van hoe duurzaam deze locatie is. Ben ik wel heel benieuwd naar!!

    Beantwoorden
  3. Prachtige open en sfeervolle locatie met verschillende mooie elementen. De groene bladeren om een nieuw item aan te kondigen zijn licht irritant. Verder geen idee hoe duurzaam kontakt der kontinenten is.

    Beantwoorden
  4. De opening van het filmpje is voor mij veelbelovend: “een ontmoetingsplaats voor wereldburgers”. Het thema duurzaamheid kan ik er niet in terug vinden en zou voor mij wel echt een pre zijn!

    Beantwoorden
  5. Ik heb een paar jaar geleden hier een training gegeven. Wat mij vooral bijstaat was hun bijdrage aan de jointhepipe.org. Maar moest het nu eerlijk gezegd even zoeken op hun website. Vind het een hele prettige, mooie locatie en ze serveren heerlijke lunches. Ik denk zelf dat ze de MVO visie veel meer mogen profileren.

    Beantwoorden
  6. Een bijzondere lokatie in een prachtige omgeving. Geweldige locatie voor jouw event, Adrieke! Ik kon niet eenvoudig informatie over duurzaamheid vinden, ook niet op de website. Jammer. Ze kunnen jouw advies dus goed gebruiken! Je event gaat vast en zeker een succes worden!

    Beantwoorden
  7. Het is een mooi filmpje maar duurzaamheid, gebruik biologische producten etc kom ik er niet in tegen.
    Op de website komt met wat zoeken onder organisatie een aparte MVO pagina te voorschijn. Wat ik jammer vind is dat er veel algemene tekst op staat. In de voorlaatste alinea lees ik pas de doelstelling van de locatie. Waarom wordt daar niet mee begonnen. Ik vind het specifieke en de praktische vertaling heel interessant om te lezen. En de vraag ontstaat met het lezen: Waarom komen deze doelstelling, praktische vertaling en keurmerken niet terug in het filmpje?

    Beantwoorden
  8. De lokatie ken ik omdat k daar vorig jaar zelf een workshop heb gegeven. De verzorging en ambiance heb ik als heel warm ervaren en met name het eten dat geserveerd wordt is verantwoord (biologisch) en bediening erg attent. Die sfeer en aandacht die ik heb ervaren zie ik niet terug op het filmpje. Ik vind het filmpje kil en koud en absoluut geen duurzaamheid uitstralen. De ligging van de lokatie, in de natuur en dat wordt te weinig benadrukt.
    Het is echt een hele fijne lokatie en kan me voorstellen dat je deze lokatie hebt gekozen. Maar ik denk dat ze veel warmer, ronder en consistenter hun visie op de website en in filmpjes etc. mogen laten zien.
    Volgens mij nog wat werk aan de winkel, maar alle ingrediënten voor duurzaamheid zijn aanwezig.

    Beantwoorden
  9. Wat mij opvalt is dat dit bedrijf best wel een aantal zaken doet op gebied van duurzaamheid en daar ook over vertelt op hun site (wel lastig te vinden overigens…) maar alleen feitelijke informatie geeft. En dat zou heel anders kunnen! Het raakt me allemaal niet echt, net zoals het nietszeggende filmpje, en dat is jammer want zo komen ze minder geloofwaardig over. Ze hebben een bijzondere visie op het wereldburgerschap, vertel dat dan met overtuiging! Nu komt dat niet uit de verf en dat is een gemiste kans. Tip: ga het verhaal van jullie bedrijf met gevoel vertellen en uitdragen, dat gaat veel meer mensen aantrekken die bij jullie passen.

    Beantwoorden
  10. Ik heb een paar jaar schuin tegenover deze lokatie gewerkt en regelmatig in het bos daaromheen gewandeld. Maar ik ben er nooit binnengeweest. Ik wist niet dat het zo mooi was :-). En ik wist ook niet dat ze MVO georiënteerd waren. Dat kun je aan de buitenkant niet zien. Ik heb naar de website gekeken maar je moet er wel naar zoeken om te zien dat ze met duurzaamheid bezig zijn. Ik vind de tekst ook soms te globaal: ‘we streven naar duurzaam inkopen’ . Wat betekent dat nu precies? En zo zijn er nog wat voorbeelden.

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.