Niveau 1: MVO ontwerp fase

4 fasen MVO strategie voor duurzame locaties - 1e niveau

Geef je duurzame locatie vorm, geef alle relevante MVO onderwerpen een passende invulling en leg de juiste prioriteiten. Dit is de basis voor duurzame winst en groei.

  • Relevante MVO onderwerpen van je duurzame locatie benoemen
  • De doelgroep bepalen en de ideale gast visualiseren voor jouw locatie
  • De overige stakeholders in kaart brengen per MVO onderwerp
  • Inventariseren welke milieu & MVO wet- en regelgeving en gangbare normen van toepassing zijn
  • Inventariseren van MVO-verwachting van gasten en stakeholders
  • Voldoen aan milieu & MVO-regelgeving & verwachtingen
  • Het MVO beleid vaststellen en bekend maken
  • MVO doelstellingen vaststellen & een MVO actieplan maken
  • MVO afspraken maken en binnen de locatie helder maken
  • Medewerkers van de locatie betrekken bij het MVO actieplan
  • Een 10-sec. MVO boodschap bepalen
  • Monitoringsplan van MVO resultaten opstellen & uitvoeren

Niveau 2: MVO opbouw fase

4 fasen MVO strategie voor duurzame locaties - 2e niveau

Zorg voor een goede vindbaarheid en heldere communicatie (interne & extern) over jouw duurzame locatie waarmee je 24/7 goed betalende gasten aantrekt en behoudt.

  • De MVO marketing storytelling bepalen
  • Professionele online uitstraling met herkenbare duurzame items
  • MVO testimonials verzamelen & feedback op MVO beleid
  • Een wervende online over-ons &  homepagina & MVO-pagina & aanbevelingspagina aanmaken
  • De documentatie van de locatie bevat heldere MVO informatie (brochure, menukaart, etc.)
  • MVO Factor E-mail Strategie doorvoeren en optimaliseren
  • Deelnemen aan duurzame beurzen en MVO congressen
  • MVO Factor Social Media ActiePlan opstellen en invoeren
  • Website duurzaam hosten & duurzaam drukwerk gebruiken
  • De medewerkers betrekken bij het uitdragen van MVO doelstellingen
  • Maandelijks een relevante MVO artikel (laten) publiceren
  • Heldere jaarrapportage van MVO voortgang en concrete resultaten

Niveau 3: MVO opschaal fase

4 fasen MVO strategie voor duurzame locaties - 3e niveau

Bouw een loyale duurzame gastenkring op die jouw duurzame locatie bezoekt en de ambassadeursrol vervult voor verdere bekendheid, succes en inkomsten.

  • Structureel MVO-artikelen (laten) publiceren voor e-maillijst groei
  • MVO promotie via online netwerken & social media
  • MVO Factor Webinar aanpak opstellen en starten
  • Identificeren en activeren van social MVO ambassadeurs. Een MVO loyalty programma opzetten
  • Realtime monitoring op social media over relevante MVO onderwerpen en bezoekersreviews
  • MVO event organiseren voor gasten, bezoekers en stakeholders
  • Co-creatie sessies organiseren om MVO actieplan op te schalen
  • Focus op duurzame winst met een concrete meerjaarplanning
  • Online platform voor relevante MVO vragen & antwoorden
  • MVO spel ontwikkelen voor verder betrekken van eigen medewerkers
  • In de media komen
  • Online MVO kwartaal rapportage met voorbeelden & feedback 

Niveau 4: MVO koploper fase

4 fasen MVO strategie voor duurzame locaties - 4e niveau

Werk naar een MVO-koploper status, jouw duurzame locatie is de beste in de branche, wordt goed gevonden en levert een prima inkomstenbron en betere wereld.

  • Herkenbaar MVO keurmerk voeren (branche specifiek of ISO 26000)
  • De MVO-koploper status van de branche behalen, landelijk erkend
  • MVO Factor Webinar aanpak uitrollen en professionaliseren
  • MVO loyalty event organiseren voor social ambassadeurs van jouw duurzame locatie
  • Creatieve acties op social media inzetten om stakeholder engagement te vergroten.
  • MVO branche event organiseren
  • Social impact uitbreiden (dmv van betrekken van toeleveranciers)
  • Aantal (vaste) gasten en bezoekers  vergroten en diversificatie vinden
  • Inkomstenbron uitbreiden met gerelateerde duurzame activiteiten
  • MVO spel uitrollen in de branche
  • Door de media worden benaderd (als voorbeeld in de branche)
  • Realtime en interactieve MVO rapportages